Met twee teams in de SGA-competitie!

Het is officieel: De Queer Schaakclub gaat meedoen met de Amsterdamse schaakcompetitie. En wel met twee teams! Hier zijn we natuurlijk heel erg blij mee.

De Queer Schaakclub was tot nu toe een vrijblijvende club waar vrijblijvend werd gespeeld. En dat deel blijft ook bestaan. Wel is dit een mooie stap naar een meer competitief avontuur. En met de spelers die we hebben, weten we dat we het menig schaakclub moeilijk kunnen gaan maken.

Bubbels komen samen
De afgelopen zomer hebben we voor het eerst een toernooi georganiseerd samen met Amsterdam Chess Open, Sport Pride en Pride Amsterdam. Verschillende bubbels kwamen hierdoor samen en we werden verrast over hoe goed dit heeft uitgepakt. We hopen deze positieve sfeer ook binnen de SGA-competitie terug te zien.

Ook negatieve reacties
Desondanks zijn er de afgelopen jaren via diverse kanten ook ‘kritische’ vragen en ronduit boze reacties binnengekomen. Een schaakclub of toernooi dat zich op inclusiviteit richt zou overbodig zijn. Dit onderstreept voor ons nog maar eens waarom het nodig blijft ons uit te spreken en waarom wij als queer personen graag een club vormen.

Iedereen welkom
Uiteraard blijven we ook op zondagen vrijblijvend spelen, voorlopig elke tweede zondag van de maand in De Nieuwe Anita. Voel je vrij aan te sluiten, ook al ben je een beginner (we helpen je op weg). Aanmelden is niet nodig 😊 En ben je niet queer, mar wel een bondgenoot? Dan ben je van harte welkom!

Wil je ook meedoen? Je kunt je nog steeds aanmelden, maar je komt dan op de wachtlijst te staan. Mochten er spelers uitvallen, dan laten we het weten.

Naar huis >